Benvinguda…

Doncs ja hi som! Ja sóc aquí. Finalment em decideixo a obrir un bloc sobre Rugbi. De fet no és que en sigui un de qualsevol, doncs és el meu únic bloc, però tampoc voldria que fos just another Rugby weblog… el que sí se és que aquí hi aniré posant les meves inquietuts i pensaments sobre el rugbi que tenim a casa nostra i sobre el rugbi que voldriem tenir…perque de voler-ne en volem un altre de rugbi, oi?

Jo sí. Jo vull un rugbi de qualitat, jugat a una lliga de qualitat i amb una selecció catalana reconeguda internacionalment de primera. I no només vull un rugbi de sol. Els vull tots. Per això en aquest bloc comentaré noticies, temes interessants i altres cosetes, sense fer discriminacions, de les diferents variants del rugbi existents. Un dia de rubgi a tretze, un altre de quinze, ara de Touch, ara de Rugbi a set, que si gaèlic, que si australià i així na fent.   

Ho penso i veig que hi ha moltissimes coses per comentar. Es pot parlar dels diferents codis de rugbi existents, potser per donar resposta a preguntes que algú es podria fer, com ara…Per què hi ha gent que juga amb tretze jugadors enlloc de fer-ho amb quinze? quines diferencies hi ha? són esports diferents si es juga amb tretze o quinze? I els que juguen amb set?  O bé, es pot jugar a Rugbi sense pendre mal? On es pot practicar cada modalitat?

A les primeres entrades del bloc miraré d’explicar els diferents codis de joc, les diferents normatives. Qui es qui en els diferents mons del rugbi, quasi com si li expliqués a un amic invisible que no tingués ni la més remota idea de rugbi. Després, o durant…ja hi haurà temps per comentar l’actualitat…   

La política és quelcom que, m’agradi o no hi serà present en algunes entrades, doncs el rugbi que jo vull per al meu país no existirà fins que no tingui propiament un país. Mentre això no passi també miraré d’estar informat dels temes d’actualitat de les nostres seleccions esportives catalanes, naturalment les de Rugbi, i fer-me’n ressó. 

Se’m gira feina…però de temps i de ganes no m’en falten.

El Rugbi-pensador 

Anuncis

5 Responses to Benvinguda…

  1. Friendo ha dit:

    Hola.
    Mira …. Abans d’explicar les regles del joc o les tàctiques, crec que per els neófits en el tema, el primer que ens has d’explicar es que té el rugby, a part de trompades. Suposo que deu tenir una cosa amagada que el fa atractiu, no se.
    Ah, i felicitats pel bloc. Si tot continua així, no direm que creixem com a bolets sino com a camagrocs !!!!

  2. rugbipensador ha dit:

    Ondia! m’agafes en fora de joc…un comentari d’algú que no conec…moltes gràcies!
    Primer de tot, puntualitzar que les trompades, que ens poden semblar molt barrueres a priori, són moviments anomenats placatges i que tenen moltissima técnica darrera tant per fer-los com per rebre’ls sense risc de lesió. Molts equips seriosos tenen també professors de judo que ensenyen a caure netament.
    Sobre l’atractiva de l’esport, a mi m’agrada molt la seva filosofia, cal judar als companys…sempre. Potser la paraula que més s’usa és ‘support’, entés com que els companys s’han d’esforçar a estar prop del portador de la pilota perqué tingui bones opcions. Miraré d’aprofundir-hi en els posts que venen.
    Gràcies de nou per les felicitacions!

  3. Syl ha dit:

    Hola!

    Enhorabona i felicitats per aquest començament en el teu BLOG. Et desitjo tan èxit i espero que creixi com els camagrocs de Castelltersol potser?????????

  4. joan boix ha dit:

    Felicitats! acabo d’entrar de casualitat i em sembla fantàstic tenir un bloc de rugby català. Potser aquest serà el primer país del món on el XV, que és el meu, i el XIII poden anar agafats de la ma. Sort i pots tenir la seguretat que aniré entrant tot sovint

  5. rugbipensador ha dit:

    Moltes gràcies!
    miraré de no decebre…l’objectiu és donar embrancida al rugbi en general a casa nostra i que deixi de ser un esport menystingut. Tot compta.
    Intentaré estar a l’alçada de la gent que en sap i també dels que no en saben. No voldria ser mestre de res, perqué de fet, jo no jugo a rugbi, només en tinc afició i de jugar només jugo a Touch, però trobo que falta alguna cosa així, de caracter general i una mica divulgatiu…gràcies de nou!

