Canvi de peu

Un canvi de peu és la finta que fan els jugadors de rugby quan volen variar la direcció de la seva carrera per el·ludir un contrari. Malgrat el que els profans en aquest esport -la gran majoria de nosaltres- puguem pensar-ne, en el rugby sempre és millor superar que xocar. També a la vida. Calen constants canvis de peu per posar-nos fora de l’abast de l’adversari.

Fa un temps vaig llegir que hi havia una novel·la sobre rugbi escrita en català: Canvi de peu, d’en Jordi Homs, Col. Mar Blava – Llibres de l’índex, 2001. Disponibe a Llibreria Catalonia.

Autòmaticament vaig voler saber-ne més visitant l’enllaç que em recomanaven els de la Penya La Lleganya i vaig decidir demanar-lo.

La primera sorpresa fou que a través de l’enllaç no es pot comprar, però si omples les dades del formulari per demanar-lo, és el mateix Jordi Homs qui, amablement et respon indicant com fer-ho. Bon inici. És la primera vegada que parlo amb l’autor d’una novel·la abans de llegir-la.

Després, em vaig quedar pensant de què em sonava aquest nom: Jordi Homs. Ja l’havia sentit anomenar i ara no hi queia.

Després de pensar-hi una estona, hi vaig parar: Calla! No era el president dels Enginyers de Poble Nou ? Doncs sí, efectivament, el mateix. Així, doble bon inici, ja que els Enginyers, ja ho sabreu, és un dels meus equips preferits.

Finalment, i veient que la editorial no em feia gaire cas -els hi havia demanat directament, el vaig demanar a la llibreria Catalonia. Fa un parell de dies va arribar, ja l’he començat a llegir i he de dir que hi estic enganxadíssim. No només pel fet que sigui de rugbi i per l’argument, sinó també perqué l’acció se situa a llocs que conec força be i tot se’m fa molt proper.

Aprofitant la conversa que vaig tenir amb en Jordi, potser li pregunto si tot plegat està basat en fets reals, doncs algunes coses resulten massa convincents com per ser inventades…m’està agradant molt!

  

Anuncis

5 Responses to Canvi de peu

  1. jb ha dit:

    Jo el vaig llegir fa uns mesos. Efectivament, t’enganxa. Tothom que li agradi el rugby hauria de llegir-lo. Malauradament, no es troben gaires llibres de ficció en què el rugby en sigui protagonista. Felicitats al Jordi pel seu llibre i per la gran tasca en favor del rugby a catalunya i felicitats a tu per fer-ne partíceps a tots de l’existència del llibre.

  2. Kamate ha dit:

    Però si es va publicar fa anys com es pot trobar ????

  3. rugbipensador ha dit:

    Jo el vaig adquirir a Llibreria Catalonia, a Ronda Sant Pere, 3 ( Barcelona ), al costat de la Pl. Catalunya. Com que no el tenien, me’l van demanar i va arribar en 4 dies.
    Salutacions

  4. […] pogut llegir tranquil·lament la novel·la d’en Jordi Homs, Canvi de Peu, que ja havia comentat fa un temps i he de dir que m’ha agradat […]

  5. […] ara va pels backs De la mà de’n Shane Williams i d’altres mestres del canvi de peu de Gales, ens en arriba aquest video per al delit dels nostres backs i dels que no ho són […]

