101 youth rugby drills

101youthrugbydrills

I avui una bona col·lecció de moviments per a la pràctica de rugbi, considerat una de les bíblies de l’esport: 101 youth rugby drills de l’editorial A&C Black, que de ben segur, és conegut per aquells que es dediquen a l’ensenyament de rugbi.

Es tracta d’una petita guia de 101 moviments pensats per a que els nens puguin aproximar-se progressivament als moviments del rugbi de forma engrescadora, però a l’hora eficient. 

Els moviments ( drills, en anglés ) estan agrupats segons l’area del joc que es vol desenvolupar: escalfaments, técnica de passada, placatge, servei de toc, melé, posicionament, etc. Hi ha una explicació detallada dels objectius de cada un, així com un diagrama descriptiu per fer més entenidor a l’educador la disposició dels jugadors i la col·locació dels cons, si se’n fan servir.

Per exemple, un dels meus moviments preferits és l’Impossibility ( drill 26, pg.35 ), que ens serveix per practicar la passada ràpida sota pressió.

impossibility

El moviment consisteix en que mentre llancem verticalment una de les pilotes, hem de rebre-i-passar  una segona que un company ens haurà passat tot i abans que la primera caigui. Sembla fàcil però té el seu què.

S’hi poden incloure més jugadors, més pilotes i fins i tot una taronja, com fan en aquest divertit video:

Anuncis

3 Responses to 101 youth rugby drills

  1. jb ha dit:

    El vaig intentar comprar per internet i no el tenien a cap llibreria (almenys les que tenien web pròpia), però paga la pena. He pogut donar-li un cop d’ull gràcies a que un amic el té i veient-lo veus que pots aprendre rugby de manera diferent, però divertida

  2. rugbipensador ha dit:

    Jo el vaig adquirir a http://www.amazon.co.uk

  3. jb ha dit:

    Reconec el meu dèficit en les TIC. No vaig saber-ho trobar!!!. Gràcies

